Przed wpisaniem opisu błędu, użyj strony do wyszukiwania, żeby stwierdzić, czy defekt który napotkałeś jest znanym błędem i czy występuje w zgłoszeniach. (Jeżeli twój błąd jest 37. powtórzeniem znanego problemu, najprawdopodobniej tylko zirytujesz konsultanta. Rozdrażnieni konsultanci usuwają mniej błędów.)Następnie upewnij się, ze twój błąd powstał wskutek użycia najnowszej dostępnej wersji oprogramowania. (Nawet jeśli nie został wyspecyfikowany w opisie usuniętych w kolejnej wersji błędów istnieje duże prawdopodobieństwo, ze w niej nie wystąpi. Poza tym konsultanci koncentrują się na problemach dotyczących wersji nad którymi aktywnie pracują, wiec znalezienie, usuniecie błędu i dostarczenie poprawionej wersji może być szybsze niż uzyskanie poprawki w wersji nieaktualnej.)
Jeżeli uzyskałeś niepowtarzalny błąd w aktualnej wersji:
Gdzie znalazłeś usterkę ?
Produkt: W jakim produkcie SIMPLE S.A. napotkałeś problem ?
To już wypełniłeś na poprzedniej stronie.
Wersja: W jakiej wersji produktu wystąpił problem ?
Jeżeli produkt ma wersje.
Moduł (komponent): Jakiego składnika produktu dotyczą twoje uwagi ?
SYROP wymaga określenia składnika w celu wprowadzenia opisu usterki. (Jeżeli zawartość listy nie wygląda sensownie, kliknij na odnośniku Moduł. Przeniesiesz się do ułatwiającej wybór, szerszej listy zawierającej szczegółowe opisy.)
Serwer: Jaki jest system operacyjny serwera sieciowego, na którym jest uruchamiana aplikacja ? (np. NetWare, Windows 2000 ....)
Jeżeli natura błędu nie jest związana z żadnym szczególnym środowiskiem, albo stwierdzono jego występowanie we wszystkich, należy wybrać "Wszystkie". Jeżeli instalacja jest lokalna, wybierz "---". Jeżeli środowisko sieciowe, w którym wystąpił błąd nie znajduje się na liście, wybierz "Inne" i opisz je w komentarzu poniżej.
System operacyjny: Jaki jest system operacyjny komputera, na którym jest uruchamiana aplikacja ? (np. DOS, Windows Me, Windows 2000 ....)
Jeżeli natura błędu nie jest związana z żadnym szczególnym środowiskiem, albo stwierdzono jego występowanie we wszystkich, należy wybrać "Wszystkie". Jeżeli system operacyjny, w którym wystąpił błąd nie znajduje się na liście, wybierz "Inne" i opisz je w komentarzu poniżej.
Jak ważny jest problem ?
Priorytet: Jak ważne jest rozwiązanie problemu ?
Rodzaj błędu: Jak szkodliwy jest błąd ?
Standardowo rodzaj ustawiony jest na 'normalny'. (Żeby wybrać najodpowiedniejszy rodzaj dla zgłaszanego problemu, kliknij na nagłówku "Rodzaj błędu". Uzyskasz pełne wyjaśnienie każdego z nich - od "Blokującego" do "Rozszerzenia".)
Kto powinien się zająć rozwiązaniem problemu ?
Przydzielony do: Który konsultant jest odpowiedzialny za rozwiązanie problemu ?
i-SYROP automatycznie przydzieli zgłoszenie do domyślnego opiekuna modułu po zatwierdzeniu wypełnionego raportu. To pole istnieje, żeby umożliwić ręczne przekierowanie zgłoszenia do innej osoby. Przekierować zgłoszenie można tylko do aktywnego użytkownika i-SYROP. (Żeby zobaczyć listę domyślnych konsultantów dla każdego modułu, kliknij hiperlink "Moduł".)
Kopia do: Kto jeszcze powinien dostawać informacje e-mail o zmianach w zgłoszeniu ?
Wypisz pełne adresy e-mail innych osób, które powinny otrzymywać informacje o każdej zmianie opisu zgłoszenia. Możesz wprowadzić dowolną liczbę adresów, oddzielonych przecinkami, bez spacji pomiędzy nimi.
Co jeszcze możesz przekazać konsultantowi na temat problemu ?
Nagłówek: Jak możesz opisać problem używając co najwyżej 60 znaków ?
Dobry nagłówek powinien szybko i jednoznacznie identyfikować zgłoszenie. W przeciwnym wypadku, konsultanci nie będą mogli sensownie wyszukiwać problemów według nagłówków, i częściej przeoczą twój raport przy przeglądaniu 10 stronicowej listy.
Nagłówek typu "Błąd instalacji PCMCIA na Tosh Tecra 780DVD w/ 3c589C" jest przydatnym tytułem. "Błąd oprogramowania" albo "problem z instalacją" są przykładami złych sformułowań.
Opis: Co jeszcze można przekazać konsultantowi na temat problemu ?
Proszę wpisać w tym polu tak wiele szczegółów na temat diagnozy problemu jak to możliwe.
Zazwyczaj da się zastosować poniższy wzorzec opisu:
Ogólny opis: Możliwie szczegółowe rozszerzenie nagłówka.
Kroki do odtworzenia: Minimalny zestaw kroków niezbędnych do powtórzenia błędu.
Aktualne wyniki: Co się stało z aplikacją po wykonaniu tych kroków (jako uzupełnienie, wielce wskazany "zrzut" ekranu).
Spodziewane wyniki: Co powinno się pojawić, jeśli błąd by nie wystąpił (np. naniesione na aktualnych wynikach spodziewane wartości).
Data wersji i platforma.
Dodatkowe numery i daty wersji i ich cechy: Dotyczy systemu operacyjnego, bazy danych i innych komponentów środowiska.
Dodatkowe informacje: Wszelkie pomocne informacje, np. dla błędów powodujących zakończenie sesji - typ błędu (np. protekcji), moduł systemu, log.
Nareszcie skończyłeś!
Po podwójnym sprawdzeniu poprawności wpisanych informacji, naciśnij przycisk "Zatwierdź" i twój opis problemu znajdzie się w bazie danych.
Ostatnia modyfikacja: 2001-04-23 01:49